Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Book
Strategisch ondernemerschap : van dialoog tot plan en actie
Authors: ---
ISBN: 9001508677 Year: 2000 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek is een richtsnoer voor studenten en ondernemers die een strategische analyse moeten maken van een onderneming of die een ondernemingsplan moeten opstellen. Ondernemerschap valt voor een groot deel te bestuderen, over te dragen en te leren als aanstaande of reeds actieve ondernemers kennisnemen van een model van ondernemerschap en ermee gaan werken. De praktische toepassing van het in deze uitgave gehanteerde model van strategisch ondernemerschap, MOSO, mondt aan de hand van relevante vragen, tabellen en invulschema's uit in een beknopt strategisch ondernemersplan. Deze vragen, tabellen en schema's staan weergegeven op een cd-rom. (Bron: covertekst)


Book
Strategie, leve de diversiteit : een inleiding in strategisch denken vanuit een veelvoud van invalshoeken
Authors: ---
ISBN: 9043009474 Year: 2005 Publisher: Amsterdam Pearson Education


Book
Praktijkboek strategie : routeplan voor het ontwikkelen van een werkbare bedrijfsstrategie
Authors: --- ---
ISBN: 9789077432235 Year: 2008 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een praktische handleiding om je bedrijfsstrategie te realiseren Dankzij de stapsgewijze aanpak zet je strategisch denken om in praktisch doen. Een praktijkgerichte benadering van strategiebepaling gebaseerd op de jarenlange consultancyervaring van de auteurs. Het duidelijke routeplan en de essentiële werkbladen vormen een handig instrument om in team een strategie te ontwikkelen én uit te voeren. Met een unieke code die gratis toegang verleent tot een online leerplatform - www.praktijkboekstrategie.com - voor meer uitleg, theoretische achtergronden, illustraties en praktijkvoorbeelden. Bron : http://www.boekenbank.be


Book
MVO 2.0 : een duurzaam buinessmodel voor innovatieve ondernemers
Authors: ---
ISBN: 9789046542866 Year: 2012 Volume: 2012-3 Publisher: Mechelen Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) wordt steeds meer uit de hoek van de wereldverbeteraars gehaald. Dit wil zeggen dat de businesscase achter MVO steeds duidelijker wordt. Desondanks beperken vele ondernemingen MVO nog te veel tot ad-hocactiviteiten die losstaan van de bedrijfsbelangen op lange termijn. Hierdoor gaan belangrijke kansen verloren en lopen de organisaties onnodige risico’s. Dit boek focust op de evolutie van maatschappelijk verantwoord ondernemen naar strategisch duurzaam ondernemen. Met meer dan 40 voorbeelden en enkele uitgewerkte casestudies is het boek praktijkgedreven en praktijkgericht. De gehanteerde theoretische onderbouwing gebruikt enkel die modellen en concepten die nuttig zijn voor ondernemers. Zo introduceert het boek een systeem om strategische MVO-activiteiten te onderscheiden van niet-strategische. Ook wordt het ‘duurzame business model canvas (BMC+)’ voorgesteld en legt het boek expliciet de link tussen strategisch duurzaam ondernemen en businessmodelinnovatie. Ten laatste breidt het boek een bestaand innovatiemodel uit tot een motor voor duurzame ideegeneratie en iinnovatie, met als doel de lezer te inspireren om te werken aan een nieuw verhaal dat de drie P’s van MVO overstijgt. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) wordt steeds meer uit de hoek van de wereldverbeteraars gehaald. Dit wil zeggen dat de businesscase achter MVO steeds duidelijker wordt. Desondanks beperken vele ondernemingen MVO nog te veel tot ad-hocactiviteiten die losstaan van de bedrijfsbelangen op lange termijn. Hierdoor gaan belangrijke kansen verloren en lopen de organisaties onnodige risico's. Dit boek focust op de evolutie van maatschappelijk verantwoord ondernemen naar strategisch duurzaam ondernemen. Met meer dan 40 voorbeelden en enkele uitgewerkte casestudies is het boek praktijkgedreven en praktijkgericht. De gehanteerde theoretische onderbouwing gebruikt enkel die modellen en concepten die nuttig zijn voor ondernemers. Zo introduceert het boek een systeem om strategische MVO-activiteiten te onderscheiden van niet-strategische. Ook wordt het 'duurzame business model canvas (BMC+)' voorgesteld en legt het boek expliciet de link tussen strategisch duurzaam ondernemen en businessmodelinnovatie (bron: covertekst).


Book
Pacht
Author:
ISBN: 9055833231 9789055833238 Year: 1998 Volume: *170 Publisher: Antwerpen Story Scientia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inhoud: Grondbeginselen - Pachtduur - Pachtprijs en anderen geldelijke lasten - Beëindiging van de pacht - Overlijden van de verpachter of de pachter - Verplichtingen van de verpachter - Verplichtingen van de pachter - Pachtoverdracht en onderpacht - Vervreemding van het pachtgoed - Verkooprecht - Exploitatie van het gepachte goed - Eindafrekening - Verpachting door openbare besturen en instellingen - overgangsbepalingen en diverse bepalingen

Business Model Generation
Authors: --- --- ---
ISBN: 9780470876411 9780470901038 0470901039 0470876417 111872772X 1118656407 9786612756290 128275629X 9781118656402 Year: 2010 Publisher: New Jersey Wiley

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Business Model Generation' biedt praktische en krachtige innovatiemethoden die worden gebruikt door de topondernemingen van dit moment. U leert hoe u een businessmodel kunt begrijpen, systematisch kunt ontwerpen en uiteraard gaan de auteurs uitgebreid in op de implementatie van uw businessmodel. Inhoudsopgave1. Definition of a Business Model2. The 9 Building Blocks3. The Business Model Canvas4. Unbuilding Business Models5. The Long Tail6. Multi-Sided Platforms7. FREE as a Business Model8. Open Business Models9. Customer Insights10. Ideation11. Visual Thinking12. Prototyping13. Storytelling14. Scenarios15. Business Model Environment16. Evaluating Business Models17. Business Model Perspective on Blue Ocean Strategy18. Managing Multiple Business Models19. Business Model Design Process20. Outlook21. Afterword

Keywords

Business policy --- productontwikkeling --- strategisch beleid --- Business planning. --- Innovationsmanagement. --- New business enterprises. --- Strategic planning. --- Business planning --- New business enterprises --- Strategic planning --- Veranderingsmanagement --- 360.8 --- bedrijfseconomie --- innovatie --- ondernemen --- 658.011 --- 005.7 --- 366.43 --- 658.112 --- bedrijfsmodellen (businessmodellen) --- Goal setting (Strategic planning) --- Planning, Strategic --- Strategic intent (Strategic planning) --- Strategic management --- Planning --- Business starts --- Development stage enterprises --- How to start a business --- New companies --- Start-up business enterprises --- Start-up companies --- Start-ups (Business enterprises) --- Starting a business --- Startups (Business enterprises) --- Business enterprises --- Business incubators --- Business plans --- Corporate planning --- Corporate strategy --- Corporations --- Strategy, Corporate --- 658.112 Site, location, place of business --- Site, location, place of business --- Bedrijfsbeleid --- Organisational management (OM) --- Bedrijfseconomie - Zakendoen --- Strategisch management --- ondernemingsvormen.financiën: vestigingsplaats --- PXL-Business 2015 --- businessplanning --- innovatiemanagement --- Projet d'entreprise. --- Entreprises --- Planification stratégique. --- Créations. --- Social Sciences and Humanities. Management studies, Business Administration, Organizational Science --- Organization Science. --- Business & economics --- Electronic books. --- Projet d'entreprise --- Nouvelles entreprises --- Planification stratégique --- Innovatie ; ondernemingen --- Businessmodellen --- Management --- Transitie --- organisatieleer --- Ondernemen --- veranderingsmanagement --- 005.52 --- 005.4 --- Kostenbeheersing --- Création. --- Organisatieleer --- Organisaties, gedrag --- Organisaties, verandering --- Organizational effectiveness.

Listing 1 - 8 of 8
Sort by